Vítejte!

Vítejte!

Tento blog zakládám s cílem vytvoření komunity žen, které musí žít s diagnózou endometriózy. Ráda bych zde postupně vytvořila prostor pro sdílení příběhů, postřehů a doporučení pro všechny, kterým toto onemocnění brání žít naplno. Endometrióza je jednou z nemocí, která stojí za neplodností u ženy. Neznamená to ale, že mít vlastní rodinu je vyloučené. Jen ne tak snadné. Sdílená bolest je poloviční bolest. Tak pojďme spolu mluvit o endometrióze, o metodách asistované reprodukce a o vztazích. Protože naše okolí touto nemocí také trpí. Třeba právě proto, že nevědí, co všechno obnáší a jak se cítíme. Máte svůj příběh s endometriózou? Chcete jej sdílet? Napište mi.

Vaše Hope

úterý 3. února 2015

Umělé oplodnění krok za krokem  - můj případ


První schůzka


Milé čtenářky,

před týdnem jsem šla na první konzultaci ohledně IVF na kliniku. Myslím, že nazrál čas se s vámi podělit o to, jak to tam všechno probíhalo. Pokusím se zde popsat své dojmy a krok za krokem vám popíšu jak to všechno funguje a to především pro ty, které to čeká a nevědí - jako jsem úplně nevěděla já - co se bude dít.

Spermiogram

Nejprve bylo nutné, aby proběhlo partnerovo vyšetření spermiogramu. To pro něj znamenalo odejít do místnosti s křesílkem a televizí a "užít" si tu lepší část všeho. Říkám "užít", protože i když je to ta "nejpohodovější" část všeho, tak situace, kdy víte kam jdete a co tam budete dělat a také to, že to všichni vědí - to asi není pro muže bez sklonů k exhibicionismu úplně sranda. Vyžaduje to dávku odvahy a hlavně lásky k partnerce. Pozitivní zpráva pro ženy - můžete svému muži/příteli pomoct :-)

Finanční stránka věci

Vzhledem k tomu, že v našem případě partner nemá pojištění - je cizinec, musí se spermiogram (a případné další krevní vyšetření na pohlavně přenosné nemoci) platit. Finanční stránka? Spermiogram za 2 500 Kč.O tom kolik stojí IVF a podobně se budu rozepisovat až v některém z dalších článků. Teď jen v rychlosti - buďme rádi, že alespoň první tři cykly ženě hradí pojišťovna. Já se jen modlím, aby to v dané době vyšlo. Tady je totiž řeč o nákladech pěkně nad sto tísíc, což si ne každá může dovolit a nedělejme si iluze o tom, že máte-li vážnou zdravotní diagnózu, že to něco na věci mění.

Pohovor u lékaře

Ujala se nás milá paní doktorka, která chtěla vědět kdo jsme (identifikovala nás podle občanského průkazu/pasu), zeptala se na detaily ohledně našeho zdravotního stavu a v mém případě provedla vaginální ultrazvuk. Metod asistované reprodukce je mnoho. V našem případě - tedy přesněji v mém - mi nebyla doporučena žádná mírnější forma asistované reprodukce (např. inseminace). "Rozhodně doporučuji IVF, ve vašem případě nemá cenu otálet.", řekla mi lékařka a v podstatě potvrdila to, co jsem věděla od dalších odborníků již z minula. Endometrióza se mi pár měsíců po velkých operacích vrací (ne že bych to nevěděla - pleť se horší, bolesti jsou silnější, menstruace si zase dělá co chce, jsem unavenější). Po tomto vyšetření jsem se měla objednat na krevní testy, které se odebírají mezi 2.-5. dnem menstruace a v dalším kole máme s partnerem dorazit na kryokonzervaci spermií (zmražení spermií) a podpisy veškerých materiálů spojených s IVF včetně rozvržení toho, co mi budou dělat dál. Náš termín v nemocnici - pátek třináctého :-) Tak doufám, že to bude šťastný den. Nic jiného než doufat nezbývá.

Pocitově

Myslím, že od okamžiku, kdy proběhlo to první sezení u lékaře se cítím mnohem lépe. Prostě už se něco začalo dít. Stále mám obavy z toho, aby všechno klaplo, ale myslím si, že mne uklidňuje, když vidím, že nejsem sama. Klinika byla plná lidí, kteří řeší stejné nebo podobné potíže jako já. Všechno na mne působilo mile,  v rámci možností nenásilně, profesionálně a vybaveně. Velké plusy. Nic to ale nemění na tom, že se uvnitř chvěju. Tohle je boj, který musím podstoupit. Stojí mi to za všechno nepohodlí a potíže s tím spojené. Kdyby to mělo vyjít, bylo by to požehnání. Nezáleží na tom, jakou cestou.

1 komentář:

  1. Dík, že se námi děláš o svůj příběh. aspon víme,co náš možná taky čeká! Držím palce!!!

    OdpovědětVymazat